سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

سیزدهمین توفانی که امسال چین را درنوردید، قوی‌ترین توفانی بود که در ۷۵سال گذشته به مرکز مالی چین، شهری که نزدیک به ۲۵میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند ضربه زد.

توفان شانگهای

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته توفان ببینکا در شانگهای وزید که دومین توفان بزرگی است که پس از توفان مرگبار سوپر تایفون یاگی، در این‌ماه چین را درنوردیده و دومین توفان قدرتمند استوایی جهان تاکنون در سال‌جاری بوده است. این توفان باعث آواره‌شدن هزاران نفر در شانگهای چین شد و ساکنان شانگهای این شهر را تخلیه کردند و تمامی پروازهای دو فرودگاه اصلی شهر متوقف شد.

توفان تاریخی، شانگهای را غافلگیر کرد

جالب است که توفان‌ها به ندرت به شانگهای در شرق چین می‌رسند، زیرا معمولا توفان‌های قوی در جنوب چین اتفاق می‌افتد، اما توفان ببینکا تقریبا یک غافلگیری بعد از ۷۵سال در این شهر بود.
مقامات محلی برای توفان ببینکا هشدار قرمز صادر کرده بودند که بالاترین سطح هشدار است. چرا که سرعت بادهای این توفان به ۱۵۱کیلومتر در ساعت می‌رسد. توفان ببینکا همچنین از ژاپن و مرکز و جنوب فیلیپین عبور کرد و سقوط درختان باعث مرگ ۶ نفر در این کشورها شد.

در شبکه‌های اجتماعی چین، برخی از ساکنان شانگهای از قطعی برق و آب خبر دادند. بسیاری از آنها عجله داشتند تا در آخر هفته مواد غذایی و آذوقه تهیه کنند. آنطور که کارشناسان هواشناسی گفته‌اند، انتظار می‌رود که توفان با حرکت به سمت غرب به سرعت به یک توفان گرمسیری تبدیل شود.

توفان تاریخی، شانگهای را غافلگیر کرد

کد خبر 882385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha